10 tasques de un SEO

10 tasques principals d’un professional de SEO

Avui dia el SEO és popular, és que fins i tot les grans empreses d’allotjament ofereixen uns preus molt però que molt competitius (altra cosa serà la qualitat del servei, clar), el SEO Mola i ja es comercialitza en els grans mitjans i com a professió en articles de mass media que parlen de les professions del futur, etc.

El SEO és percebut com “què cal fer per sortir el primer a Google” i això s’ha alimentat, gràcies a la popularització popular del buscador, que molta gent vulgui aprendre i fer SEO per compte, però, com totes les professions, hi ha Una diferència entre fer SEO i ser SEO professional. És com els esportistes, teòricament, tots podem jugar al futbol aprendint uns mínims, però d’això a ser Zidane hi ha una gran distància com indica un seo freelance

Això està molt bé, però, què fa un SEO en el seu dia a dia, en què hauria d’invertir el seu temps?
Per descomptat, aquestes són les tasques que creo tots considerem principals, però ni de lluny són les úniques i també depenent molt de la dedicació que cada un pot invertir en els seus clients. En el meu cas, actualment no sóc un SEO a temps complet ni molt menys, però crec, sens dubte, que les 10 tasques principals que ha de cobrir un bon professional de SEO són:

Definir correctament les paraules clau relacionades amb el lloc web, així com els conceptes relacionats, pensant en la cua llarga, etc … Moltes vegades els llocs web són pensats amb una “interiorista” d’optica i es consideren com a paraules o claus conceptes per part del propietari termes que en realitat no són rellevants per a l’usuari que va a fer ús real del lloc web. Cal determinar i definir correctament els termes i conceptes que defineixen el lloc web i, per tant, van definir l’estratègia de SEO.
Crear una estructura amigable per a cercadors en un lloc web ben definit des del principi. Em refereixo a que hi ha una estructura d’URL definida, uns mínims requeriments de sistemes, una bona distribució d’etiquetes HTML, que aquestes estan ben definides, que no s’utilitzen tècniques o sistemes que dificulten el treball dels cercadors, que hi hagi una estructura que enllacen tots els continguts i que NO enllaç aquells que no volem enllaçar, etc. Ha de tenir una coherència i una arquitectura del lloc web favorable per als cercadors des de l’inici, amb tot el que això suposa, si és possible, perquè amb això guanyem molt . Per experiència pròpia, si el lloc web està pensat des del principi amb una arquitectura amigable per a cercadors, els resultats arriben molt abans del que es pot pensar.
Analitzar la estructura de llocs web que competeixen amb nosaltres per a termes o temes similars. Moltes vegades hi ha una lògica oculta en el posicionament de certs llocs web que competeixen amb nosaltres, ja basats en estudiar-los i analitzar-los, es pot reconèixer perquè guanyem a la SERP: què allotjament fa servir ?, quants enllaços entrants tens ?, quantes pàgines tenen indexades ?, ¿estan igualment posicionats en tots els cercadors ?, amb qui i per quant temps han registrat el domini ?, cap a on s’envien enllaços, d’on es reben ?, etc.
Definir un estil de redacció i estructura de continguts. Aquesta part hi ha molta gent que no la considera important, però la redacció correcta, un estil definit i la estructura del contingut poden influir en bona mesura, i en qualsevol cas, mai serà res perjudicial per al lloc web.
Estar al dia de les novetats i canvis en el funcionament dels cercadors. Això, encara que és obvi, és fonamental. Estar al dia en aquests temes és bàsic per obtenir resultats, per prevenir errors i anticipar-se en el possible. És bàsic llegir els blogs de referència internacional i nacional i sobre tot, si ens llegim sobre canvis en algorismes o SERPs, provar-ho per nosaltres mateixos. Per exemple, cal saber els riscos que correm en tema de penals (de Google, per exemple), i si això ens succeeix, què anem a fer, té solució ?.
Definir i dur a terme una estratègia de construcció de vincles a través d’altes, intercanvis, etc. Una fin de cuentas un percentatge altíssim del SEO són ​​els enllaços, les cites, les referències, així que el linkbuilding, com fer-lo, on, etc., és bàsic.
Utilitzar la web analítica i altres mitjans una vegada que la web està en producció per comprovar el rendiment de l’estratègia de SEO. No hi ha altra manera de comprovar l’eficàcia d’una estratègia SEO que és aquesta, perquè el tràfic ens volem de qualitat, volem que ho converteixi, ho volem bé, bonic i econòmic, i amb l’analítica se sap si això és així o no.
Link baiting, distribucion de link juice i altres interessants coses que contenen la paraula “link”, a més d’intentar popularitzar el lloc web a través de mitjans socials.
Estudiar, analitzar i millorar una vegada que tenim la nostra web funcionant: d’on vénen els nostres enllaços, on enllacem, amb què anclar-nos