Community manager i mitjans socials

Community manager i mitjans socials

Si tu vols ser gerent de comunitat és important conèixer els mitjans socials. És comú trobar diversos articles que busquen descriure el perfil professional del gerent de la comunitat, les seves tasques, habilitats o aptituds. Però entre totes les característiques que ha de tenir, el professional ha de fer un principal enfocament en el coneixement referent als mitjans socials.
Un administrador comunitari valencià es presenta com un excel·lent comunicador, a més de ser proactiu, creatiu i posseir la capacitat d’elaborar diferents estratègies, entre altres factors característics, però, és habitual trobar comunitats que ignorin la importància de les meios socials i el seu maneig, deixant de banda accions bàsiques com optimitzar un perfil i establir un mitjà d’interacció amb els usuaris.

Al parlar de mitjans socials no només es fa referència a les xarxes socials (Facebook, Instagram, Twitter …) sinó al maneig d’altres plataformes com a marcadors, mitjans horitzontals i verticals, slideshare, entre d’altres.

Què ha de saber el gerent de la comunitat sobre els mitjans socials?

Un administrador de la comunitat no pot permetre el luxe de no saber gestionar un mitjà social, ha de conèixer-los a la perfecció i ser capaç de dominar-los en tots els sentits:

1-Tenir un coneixement pleno sobre el funcionament tècnic del medi, saber les opcions que presenta, configuració, optimització i altres funcionalitats. No és suficient carregar un logotip i escriure la informació.
2-Conèixer el tono comunicatiu, en diferents mitjans es publica continguts diferents, és a dir, l’usuari mitjà no espera trobar-se amb la mateixa publicació en Slideshare que en Facebook o en Instagram. Una empresa on la seva pàgina web està establerta a Linkiedin busca que les seves publicacions tinguin un cert tret comunicatiu característic, molt diferent a una pèrdua de fans, per exemple. Per aquest motiu, el gerent de la comunitat ha de saber el tono que vol emprar en els seus missatges, el tipus de contingut que va a pujar, la descripció de la marca i la definició de l’empresa. Així com una publicitat per la televisió és totalment diferent a una publicitat de ràdio, així de diferent són els continguts respecte als mitjans.
3-Conèixer als usuaris i entendre el que esperem en determinat canal, és important reconèixer les expectatives dels usuaris, per a així no deixar-los decepcionar i establir amb ells una interacció empresa-audiencia, el que serà positiva per a les vendes i la imatge de la marca.
Per això és de suma importància reconèixer els diferents mitjans, d’aquesta manera es podrà seleccionar un que sigui d’utilitat per a la marca i permetre l’acostament al tipus de clients que la companyia vol atraure, de la mateixa manera es manejarà el contingut a publicar amb consciència i en sintonia a què el públic de dit mig espera trobar.
Reconeixent que el que realment és important és atraer usuaris, seguidors, clients, seguidors i possibles compradors, i mantenir-los interessats en la marca, no es pot deixar de costat el domini dels mitjans, ja que es presenta com la millor eina. Tot professional o aspirant a un gerent de la comunitat, a més dels seus coneixements sobre eines, estratègies i tasques, ha de centrar-se en tenir pleno domini en els mitjans socials.

https://www.seowebconsultora.es/