Descobreix que es tracta el Social Listening, i de quina manera contribueix amb el teu negoci

Descobreix que es tracta el Social Listening, i de quina manera contribueix amb el teu negoci

Per a ningú és un secret que una gran quantitat de persones amb edats entre 18 i 55 anys utilitza alguna de les xarxes socials que actualment existeixen, i arran d’això, els empresaris han decidit crear comptes en xarxes socials referents a les seves empreses, fent ús de el que en l’actualitat és anomenat com social listening.
La creació de diversos perfils en xarxes socials com: Facebook, Instagram, i twitter, no asseguren la millora de la marca de la teva empresa, ni de bon tros les vendes, si això fos així, totes les empreses tindrien un èxit rotund. La causa d’això, és que les esmentades xarxes aporten al teu negoci una gran quantitat de seguidors, però no et brinden cap tipus d’evolució.
Bàsicament, el que la majoria dels empresaris fan en crear els seus comptes a les xarxes socials és:

• Assegurar un perfil òptim i amb disseny atractiu.
• Compartir contingut de qualitat.
• Contestar els missatges amb rapidesa.
• Realitzar campanyes publicitàries.

Però, encara que això no sigui negatiu, i, per contra, s’hagi de fer, no és suficient per aconseguir ressaltar a través de les xarxes.
Social listening, es tracta d’una tècnica que es basa en descobrir la opinió dels usuaris sobre qualsevol marca a les xarxes socials, per mitjà del monitoratge, gràcies a les eines actuals. D’aquesta manera l’empresa obté alternatives per a la realització d’estratègies de Social Media més adequades, i, per tant, tenir un augment considerable dels ingressos. Els avantatges d’aquesta tècnica són:

• Evita la mala reputació en línia.
• Podràs entendre al teu futur client.
• ofereix-majors garanties.
• Millora l’anàlisi sobre l’èxit de les teves campanyes publicitàries.
• Podràs conèixer als influencers del teu sector.
Per fer ús del social listening hauràs d’utilitzar algunes eines de monitorització, i les més recomanades són:

• Hootsuite.
• Google Trends.
• Google Alerts.
• Mention.com
La fase final per realitzar amb èxit un social listening i aconseguir tenir èxit en les xarxes socials és el copywriting.
Què és el copywriting, i quina relació té amb el social listening?

Aquesta estratègia es basa en trobar les necessitats dels usuaris i satisfer-a través de missatges o eslògans que cridin la seva atenció cap al producte que els mateixos estiguin necessitant. A l’inici aquest procés pot semblar difícil, però havent realitzat el social listening amb anterioritat, no ho és tant, ja que tot l’estudi abans realitzat contribuirà positivament, donant-li potència als teus missatges en les xarxes socials, així aconsegueixes que tot el que publiques d’en el clau.
La relació entre les dues tècniques és senzilla, una tècnica no funciona sense l’altra, ja que, per escriure el necessari per potenciar les teves xarxes, necessites conèixer als usuaris (social listening), i per captar l’atenció dels mateixos necessites el copywriting.

agencia marketing online barcelona