Marketing digital

La intel·ligència artificial s’encarregarà del món! O, almenys, els treballs més senzills del món.

agencia marketing digital

AI pot analitzar el comportament del consumidor i els patrons de cerca, utilitzant dades de plataformes de xarxes socials i publicacions de blocs per ajudar els negocis a entendre com els usuaris i clients troben els seus productes i serveis. Per exemple, els botons de missatgeria de Facebook (que anem a parlar més tard) us poden ajudar a automatitzar i optimitzar el vostre servei d’atenció al client.

 

La intel·ligència artificial també ofereix informació i suggeriments als usuaris mitjançant converses. Segons Gartner, el 25% del servei d’atenció al client utilitzarà la tecnologia chatbot abans del 2020, per sobre del menys del 2% el 2017.

Les empreses que adoptin AI el 2019 podran estalviar costos i accelerar el creixement, aconseguint un avantatge sobre els seus competidors.

Aprèn més:

Els beneficis i els riscos de tenir chats d’interfície d’usuari interactuant amb els vostres clients
Com començar amb el màrqueting de continguts AI
3 maneres d’utilitzar AI per a l’edifici de marca instantània
5 raons per les quals el xat en viu ajuda el vostre negoci a la milla extra
2) Publicitat programàtica
La publicitat programàtica significa utilitzar AI per automatitzar la compra d’anuncis perquè pugui orientar-se a públics més específics. Les licitacions o subhastes en temps real, per exemple, són un tipus de compra d’anuncis programàtics. Aquesta automatització és molt més eficient i ràpida, cosa que significa conversions més altes i menors costos d’adquisició del client.

Està canviant la cara de la publicitat digital de manera tan ràpida que, segons eMarketer, gairebé el 90% dels anuncis de display digital als EUA seran programàtics abans del 2020.

Per aprendre a aprofitar aquesta tendència de màrqueting digital, consulteu la guia de PPC Hero per començar.

3) Chatbots
Chatbots continuarà sent una part important del màrqueting digital el 2019.

Aquesta tecnologia basada en AI utilitza missatgeria instantània per xatejar en temps real, dia o nit, amb els seus clients o visitants del lloc. Amb 1.400 milions de persones que interactuen amb els xats, el 80% de les empreses intel·ligents ja utilitzen o tenen previst utilitzar els xifres de xat el 2020. I el 2022, els xifres de xat ajudaran a les empreses a estalviar més de $ 8 mil milions anuals, especialment en les indústries bancària i sanitària.

Molts clients prefereixen interactuar amb els xats perquè són sensibles, donen respostes amb promptitud, recorden amb exactitud tot el vostre historial de compres i mai no perden paciència. Aquests ajudants virtuals ofereixen un servei al client excepcional, que satisfà les expectatives dels clients i automatitza tasques repetitives, la qual cosa significa que podeu centrar-vos en tasques més importants.

Uber utilitza la tecnologia chatbot per comunicar-se amb els clients, facilitant-los la possibilitat de llogar cotxes fins i tot en Facebook Messenger, des de Slack o des de Google Maps. Els passatgers poden utilitzar el menú per triar el tipus de viatge, fer una sol·licitud, fer un seguiment de la ubicació del cotxe, enviar als seus amics un pressupost temporal de la seva arribada i fins i tot fer el pagament.

11 tendències de màrqueting digital1

4) Personalització
Si voleu destacar-se el 2019, heu de personalitzar el vostre màrqueting i això significa contingut personalitzat, productes, correus electrònics i molt més.

Amb la disponibilitat de dades com ara l’historial de compra, el comportament del consumidor i els enllaços fets clics, el contingut personalitzat mai no ha estat tan fàcil. De fet, el 96% dels comercialitzadors creuen que la personalització avança les relacions amb els clients.

Igual que Kevin George, cap de màrqueting de EmailMonks, diu: “El futur del correu electrònic és en temps real, la personalització basada en el comportament. Un estudi de Marketo mostra que els correus electrònics personalitzats i desencadenats basats en el comportament són 3x millors que els correus electrònics per lots.

Empreses com Netflix i Amazon ja estan aprofitant el poder de la personalització. Al iniciar sessió al vostre compte de Netflix, per exemple, immediatament us mostra l’evidència: l’anunci, els carrusels, l’ordre, l’obra gràfica, el text i la cerca són personalitzats per a vosaltres.

Com diuen: Personalization = Maximitzar el gaudi + Minimitzar el temps de cerca

11 tendències de màrqueting digital2

5) Màrqueting de video
Aquests números mostren la importància d’incorporar vídeo a la vostra estratègia de màrqueting digital el 2019:

El 70% dels consumidors diuen que han compartit el vídeo d’una marca.
El 72% de les empreses afirma que el vídeo ha millorat la seva taxa de conversió.
El 52% dels consumidors afirmen que veure vídeos de productes els fa més segurs en les decisions de compra en línia.
El 65% dels executius visiten el lloc web del comercialitzador i el 39% crida a un proveïdor després de veure un vídeo.
I no només creguis YouTube. Per veure un major compromís amb el vostre màrqueting de vídeo, podeu fer una publicació de vídeo o iniciar una emissió en directe a Facebook, Instagram o LinkedIn.

El vídeo en viu està guanyant popularitat, amb una gran quantitat d’empreses que l’utilitzen per a entrevistes, demostracions de productes i “darrere d’escena” visites d’esdeveniments, vida a l’oficina, com es fan els productes, etc.

Amb els costos cada vegada més baixos dels equips de pel·lícules i les càmeres de telèfons intel·ligents de més alta qualitat, les empreses i els venedors es dirigeixen a missatges de vídeo personalitzats en comptes de trucades telefòniques o correus electrònics, que s’anomena enfocament.