Què és el SEO?

1. Què és el SEO?
El posicionament en cercadors o optimització de motors de recerca és el procés de millorar la visibilitat d’un lloc web en els resultats orgànics dels diferents cercadors. També és freqüent nomenar-pel seu títol anglès, SEO (Search Engine Optimization).

WIKIPEDIA
El SEO és una de les “disciplines” que més ha canviat en els últims anys. Només hem de fixar-nos en la gran quantitat d’actualitzacions que hi ha hagut de Penguin i Panda, i com aquestes han donat un volta de 180 graus al que s’entenia per SEO fins fa poc. Ara amb el SEO es persegueix el que el propi Matt Cutts qualifica com “Search Experience Optimization” o el que és el mateix, “tot per l’usuari”.

Encara que hi ha milers de factors en els quals un motor de cerca es basa per posicionar una pàgina o una altra es podria dir que hi ha dos factors bàsics: l’autoritat i la rellevància

L’autoritat és bàsicament la popularitat d’una web. Com més popular sigui més valuosa és la informació que conté. Aquest factor és el que un motor de cerca té més en compte atès que es basa en la pròpia experiència de l’usuari. Com més es comparteixi un contingut és que a més usuaris els ha semblat útil.
La rellevància és la relació que té una pàgina enfront d’una recerca donada. Això no és simplement que una pàgina contingui un munt de vegades el terme buscat (en els començaments era així) sinó que un motor de cerca es basa en centenars de factors on-site per determinar això.
El SEO es pot dividir en dos grans grups:
On-site: El SEO on-site es preocupa de la rellevància. S’assegura que la web està optimitzada perquè el motor de cerca entengui el principal, que és el contingut de la mateixa. Dins el SEO On-site inclouríem l’optimització de keywords, temps de càrrega, experiència de l’usuari, optimització del codi i format de les URL.
Off-site: El SEO off-site és la part de la feina SEO que se centra en factors externs a la pàgina web en la qual treballem. Els factors més importants en el SEO off-site són el nombre i la qualitat dels enllaços, presència en xarxes socials, mencions en mitjans locals, autoritat de la marca i rendiment en els resultats de cerca, és a dir, el CTR que tinguin els nostres resultats en un motor de cerca. Segur que estàs pensant que tot això està molt bé i que és molt interessant però que el teu aquí per saber perquè necessites el SEO a la teva web i que beneficis obtindràs si ho integres en la teva estratègia online.
Una vegada que ja sabem què és el SEO, cal diferenciar en si seguim o no les “recomanacions” del motor de cerca. Black Hat SEO o White Hat SEO

Black Hat SEO: Es diu black hat a l’intent de millorar el posicionament en cercadors d’una pàgina web mitjançant tècniques poc ètiques o que contradiuen les directrius del motor de cerca. Alguns exemples de Black Hat SEO són ​​el Cloaking, Spinning, SPAM en fòrums i comentaris de blocs, o el Keyword stuffing. El black hat pot proporcionar beneficis en el curt termini, però generalment és una estratègia arriscada, sense continuïtat en el llarg termini i que no aporta valor.
White Hat SEO: Consisteix en totes aquelles accions èticament correctes i que compleixen les directrius dels motors de cerca per posicionar una pàgina web i els resultats de cerca. Atès que els cercadors donen una major importància a les pàgines que millor responen a una recerca de l’usuari, el White Hat comprèn les tècniques que busquen fer més rellevant una pàgina per als cercadors a través d’aportar valor per als seus usuaris.
2. Per què és el SEO important?
La raó més important per la qual és necessari el SEO és perquè fa més útil la teva pàgina web tant per als usuaris com per als motors de cerca. Tot i que aquests encara no poden veure una pàgina web com ho fa un humà. El SEO és necessari per ajudar els motors de cerca a entendre sobre què tracta cada pàgina i si és o no útil per als usuaris.

Ara posem un exemple per veure les coses més clares:

Tenim un comerç electrònic dedicat a la venda de llibres infantils. Doncs bé, per al terme “dibuixos per pintar” hi ha unes 673.000 cerques mensuals. Suposant que el primer resultat que apareix després de fer una cerca a Google obté el 22% de clics (CTR = 22%), obtindríem unes 148.000 visites al mes.

Ara bé quant valen aquestes 148.000 visites? Doncs si per aquest terme la despesa mitjana per clic és de 0,20 € estem parlant de més de 29.000 € / mes. Això només a Espanya, si tenim un negoci orientat a diversos països, cada hora es realitzen 1,4 bilions de recerques al món. D’aquestes recerques, un 70% dels clics són en els resultats orgànics i el 75% dels usuaris no arriben a la segona pàgina. Si tenim en compte tot això, veiem que són molts clics al mes per al primer resultat.

El SEO és la millor manera de que els teus usuaris et trobin a través de cerques en les que la teva pàgina web és rellevant. aquests usua
https://mentedigital.es